Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zębatki akcesoryjne
#11
Zmienił ktoś zębatki? 130 zł cena do przyjęcia, tylko ciekaw jestem efektów.
Odpowiedz
#12
Witam, miałem w swoim moto seryjnie zestaw 14 na 41 i wydawało mi się że to zestawienie jest zbyt krótkie, zwłaszcza na 1,2 i 3 biegu. Przy swapie silnika na 230 poprosiłem o zmianę tylnej zębatki na 39. Zdawcza fabrycznie była 15. Na zestawie 15 na 39 zdecydowanie lepiej się jeździ na 1,2,3 i 4 biegu natomiast 5 można zapiąć dopiero przy 90-95 km/h i dalsze rozpędzanie jest do przyjęcia ale tylko na prostej równej drodze. Lekkie pochylenie i piątka jest za słaba. Jako że z ostała mi zębatka 14 ze 125cc zrobiłem ostatecznie zestaw 14 na 39. Jest zdecydowanie lepiej. Piątkę można zapiąć przy 80 i spokojnie rozpędzać dalej. Po dotarciu zgodnie z instrukcją pozwoliłem sobie na  test jeśli chodzi o osiągi i na autostradzie na prostej lekko pod wiatr bez problemu  osiągnąłem licznikowe 120 km/h. Przelotowo bez żyłowania utrzymuje prędkość w przedziale 95-105 km/h na 5 biegu i przy tych prędkościach moto nie zachowuje się nerwowo.
Odpowiedz
#13
No to już fajnieUśmiech, z pojemnościę 125 mogło by być chyba ciężko.
Odpowiedz
#14
(11-05-2017, 09:10 PM)grymaszek napisał(a): No to już fajnieUśmiech, z pojemnościę 125 mogło by być chyba ciężko.

Wydaje mi się że przy 125 może trochę zabraknąć mocy.
Mogę Ci podpowiedzieć że jeśli byś chciał zrobić testa to proponowałbym zostawić 41 z tyłu i założyć 15 z przodu. Można to całkiem tanio zrobić zakładając zębatkę od junaka 131 jest identyczne mocowanie. Mój tata ma takiego janka i też coś modyfikował zębatki. Jak miał zdemontowaną porównał z moją i okazało się że są identyczne mocowania a za zębatkę zdawczą płacił coś koło 30 zeta. Tak na marginesie dodam że jeśli już masz trochę przejechane to taki zabieg warto zostawić do wymiany zestawu napędowego.
Odpowiedz
#15
ok, dzięki, coś się wykombinujeUśmiech
Odpowiedz
#16
Poeksperymentowałem z zębatkami więc mogę coś napisać. Z przodu miałem 14 z tyłu jest prawdopodobnie 38, nie pamiętam. Po założeniu 15, było lepiej ale czułem niedosyt, ciągle za krótkie biegi. Założyłem 16 i jest super! Biegi dłuższe, może trzeba częściej zmieniać ale ten odgłos silnika który sobie spokojnie pracuje, bezcenny Uśmiech. Rolo kombinował też chyba z 17, ponieważ osłona łańcucha jest porysowana od łańcucha i pęknięta, już się łańcuch nie zmieścił Oczko.
Odpowiedz
#17
dzisiaj sprawdziłem z tyłu mam 41
Odpowiedz
#18
Odnośnie zębatek, przerobiłem temat - od początku u mnie był problem z tylną - coś z ryżem nie wyszło u chińczyków i nie była osiowa.
Przy okazji chciałem sprawdzić na 125 co można osiągnąć.

Kupiłem na tył NS_ZEBATKA TYL 428 38z MANIC 125cc 58mm 4x90mm (58 mm to tuleją na którą wchodzi zębatka, 4x90mm to chyba odległości mocowania śrub, 428 to nasz łańcuch). Teraz oglądam allegro i widzę nomenklaturę -> (428/58/90/10,5)
wraz z przodem -> 16z (uwaga na dwie średnice wieloklinu - kupujemy większą -> z opisu aukcji: średnica otworu na wieloklin: 18/20,4 mm)
teoretycznie wchodzi 17z ale nie sprawdzalem.

Nie dało się jeździć. 5 bieg tylko z wiatrem. Później był powrót do przodu na oryginał - było trochę lepiej ale jednak dalej niedostatek mocy.
W końcu przeprosiłem się ze starą zębatką z tyłu. Na przodzie dużej różnicy nie było.

Po zmianie silnika wróciłem do ustawienia 38tyl/16przod. Teraz już jest lepiej
Z powodu rozbieganego licznika, nie sprawdziłem prędkości przelotowej. Sprawdzę jak mi się uda rozpocząć sezon

Koszty:
tył 38z -> 39 zł
przod 16 -> 14 zł + 10 przesyłka
Heist 125
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości