12-15-2017, 03:28 PM
Zakładam nowy wątek, gdyż takowego nie znalazłem na tym forum. Temat dotyczy opon do Heist'a.
W związku z tym, że jestem totalnie zielony w tematyce motocykli, postanowiłem pogłębić temat przeszukując internet.
A. Dowiedziałem się, że w związku z tym, że mamy obręcze szprychowe, to mamy opony dętkowe. Od razu kilka pytań:
1A. Czy to prawda ?
2A. Czy przy wyborze nowych opon, ma to jakieś znaczenie? Przeszukując portale z ogumieniem, zauważyłem, że opony dzielą się na dętkowe (oznaczenie TT) i bezdętkowe, nie mniej jednak przeczesując zapisy grupy na FB, zostało tam napisane stwierdzenie, że dla opony nie ma znaczenia, czy masz dętkę, tylko dla obręczy... Czy to oznacza, że dobieram po prostu oponę pod rozmiar a dętkę przedkładam ze starego koła ?
B. Który rozmiar jest właściwy?
W instrukcji PL mamy zapisane rozmiary 90/90-21 przód oraz 130/70-18 tył
W instrukcji EN mamy zapisane rozmiary 90/90-21 przód oraz 140/70-18 tył
Na oponie w motocyklu, jak byk wybite 90/90-21 przód oraz 130/80-18 tył
Przód we wszystkich 3 przypadkach wypada taki sam, natomiast tył jest rozpisany w 3 różnych rozmiarach. Czy one są tożsame?
C. Czy ktoś już wymieniał u siebie seryjne opony na inne i może podzielić się doświadczeniami i przy okazji rozwiać moje wątpliwości ?
Ja jeszcze nie muszę zmieniać opon, choć, przyznam że wolę jeździć na dobrym ogumieniu, gdyż jest to jedyny punkt styku pojazdu (zarówno samochodu, jak i motocykla) z podłożem i w związku z tym dywaguję nad jego zmianą.
W związku z tym, że jestem totalnie zielony w tematyce motocykli, postanowiłem pogłębić temat przeszukując internet.
A. Dowiedziałem się, że w związku z tym, że mamy obręcze szprychowe, to mamy opony dętkowe. Od razu kilka pytań:
1A. Czy to prawda ?
2A. Czy przy wyborze nowych opon, ma to jakieś znaczenie? Przeszukując portale z ogumieniem, zauważyłem, że opony dzielą się na dętkowe (oznaczenie TT) i bezdętkowe, nie mniej jednak przeczesując zapisy grupy na FB, zostało tam napisane stwierdzenie, że dla opony nie ma znaczenia, czy masz dętkę, tylko dla obręczy... Czy to oznacza, że dobieram po prostu oponę pod rozmiar a dętkę przedkładam ze starego koła ?
B. Który rozmiar jest właściwy?
W instrukcji PL mamy zapisane rozmiary 90/90-21 przód oraz 130/70-18 tył
W instrukcji EN mamy zapisane rozmiary 90/90-21 przód oraz 140/70-18 tył
Na oponie w motocyklu, jak byk wybite 90/90-21 przód oraz 130/80-18 tył
Przód we wszystkich 3 przypadkach wypada taki sam, natomiast tył jest rozpisany w 3 różnych rozmiarach. Czy one są tożsame?
C. Czy ktoś już wymieniał u siebie seryjne opony na inne i może podzielić się doświadczeniami i przy okazji rozwiać moje wątpliwości ?
Ja jeszcze nie muszę zmieniać opon, choć, przyznam że wolę jeździć na dobrym ogumieniu, gdyż jest to jedyny punkt styku pojazdu (zarówno samochodu, jak i motocykla) z podłożem i w związku z tym dywaguję nad jego zmianą.