Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przygotowanie motocykla do zimy.
#1
Serwus!
W zasadzie to mój pierwszy sezon zimowy. Oprócz rzeczy zupełnie oczywistych, jak wyczyszczenie maszyny, zrobiłem jak mi kiedyś radzono, tzn. po zakręceniu "kranika" paliwowego poczekałem aż silnik zgaśnie - czyli wypali całość paliwa z gaźnika. Czy to słuszne postępowanie? Czy macie może jakieś inne sugestie?
Pozdrawiam

Vect0r.

Ps. Słyszałem też o tankowaniu do pełna, aby zabezpieczyć zbiornik przed korozją. Myślę jednak, że paliwo straci na energetyczności po leżakowaniu...
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#2
Pewno szkoły są różne ja stosuję na zimę taki sprawdzony sposób:
-  moto do pełna paliwem 98 (normalnie eksploatuję 95) zapobiega to rdzewieniu zbiornika od środka
- przed pierwszym polataniem w nowym sezonie wlewam do zbiornika środek firmy np. STP, który wzbogaca paliwo i przy okazji czyści układ paliwowy
I to wszystko sprawdza się od wielu lat !!!
Odpowiedz
#3
Dzięki za podpowiedź. Możemy prosić o link do tego środka? Tak dla pewności...
Pozdrawiam
Vect0r.
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#4
http://www.stp.eu/pl-pl/produkty/dodatki...do-benzyny

Proszę
Odpowiedz
#5
Dzięki.
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#6
W temacie przygotowania do zimy pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami  na temat akumulatora.
W związku z tym,że trzymam motor w piwnicy nie ogrzewanej,wyciągam akumulator do ładowania.Mam ładowarkę która może być podłączona stale,ładuje minimalnym prądem i sama wyłącza się  po podładowaniu.Ubiegłej zimy musiałem dolać po ok 5ml  wody destylowanej.Może dlatego ,ze zdejmowałem korki od cel i parował?
Teraz nie ściągam korków .elektrolit nie gotuje się i ma odpowietrznik.
Samo wyciąganie jest dość  przykre -ciasnota.
Ale to co zobaczyłem po wyjęciu  -wkurzyło mnie.
Piękna chromowana  obudowa , w środku  rdzewieje . Na ściance od strony odpowietrznika  akumulatora  paskudny  zaciek od oparów  elektrolitu.To  samo  na dolnej  ściance.Na niej otwór.Czy nie powinno być  wężyka od odpowietrznika do tego otworu,wyprowadzenie za zewnątrz. Inaczej skroplone opary spływają po ścianie i zżerają ja.
Odpowiedz
#7
Zostawiłem w tym roku samochód bez opieki na na pięć miesięcy, fakt ze to był okres wiosna/lato ale myślę że i w takich warunkach aku mógłby zawieść gdyby nie taki wynalazek http://allegro.pl/bateria-sloneczna-samo...2b7422a04a
Wielka była moja radość gdy po podłączeniu aku i przekręceniu kluczyka mój 31 letni golfik odpalił za pierwszym razemUśmiech. Teraz wypróbuje to na moto, zimową porą.
Odpowiedz
#8
A to ciekawe, nigdy czegoś takiego nie widziałem... Ale chyba jeszcze bardziej zainteresował mnie samochód... Uwielbiam stare samochody. Wersja kolekcjonerska, czy po prostu wiekowy?
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#9
Po prostu wiekowy, mam go chyba z 16 lat, nie raz już go chciałem sprzedać, ale zawsze cena była za wysoka dla kupujących, a teraz nie myślę o sprzedaży tylko żeby jak najdłużej wytrzymałUśmiech. Jest to zwykły 1,6 D ,666...tys przebiegu, polecam każdemu takie autko na dojazdy do pracy, a i dalej też nie ma strachu jeździć. 99% rzeczy można w nim zrobić samemu, i to jest to co mi się w nim najbardziej podobaUśmiech. Jedyny mankament to brak klimy i dlatego zacząłem rozglądać się za motoremUśmiech.
Odpowiedz
#10
Klawo! Takie samochody lubię :-)
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości