Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opony
#1
Zakładam nowy wątek, gdyż takowego nie znalazłem na tym forum. Temat dotyczy opon do Heist'a.

W związku z tym, że jestem totalnie zielony w tematyce motocykli, postanowiłem pogłębić temat przeszukując internet. 

A. Dowiedziałem się, że w związku z tym, że mamy obręcze szprychowe, to mamy opony dętkowe. Od razu kilka pytań:

1A. Czy to prawda ?
2A. Czy przy wyborze nowych opon, ma to jakieś znaczenie? Przeszukując portale z ogumieniem, zauważyłem, że opony dzielą się na dętkowe (oznaczenie TT) i bezdętkowe, nie mniej jednak przeczesując zapisy grupy na FB, zostało tam napisane stwierdzenie, że dla opony nie ma znaczenia, czy masz dętkę, tylko dla obręczy... Czy to oznacza, że dobieram po prostu oponę pod rozmiar a dętkę przedkładam ze starego koła ?


B. Który rozmiar jest właściwy?
W instrukcji PL mamy zapisane rozmiary 90/90-21 przód oraz 130/70-18 tył
W instrukcji EN mamy zapisane rozmiary 90/90-21 przód oraz 140/70-18 tył
Na oponie w motocyklu, jak byk wybite 90/90-21 przód oraz 130/80-18 tył

Przód we wszystkich 3 przypadkach wypada taki sam, natomiast tył jest rozpisany w 3 różnych rozmiarach. Czy one są tożsame?

C. Czy ktoś już wymieniał u siebie seryjne opony na inne i może podzielić się doświadczeniami i przy okazji rozwiać moje wątpliwości ?

Ja jeszcze nie muszę zmieniać opon, choć, przyznam że wolę jeździć na dobrym ogumieniu, gdyż jest to jedyny punkt styku pojazdu (zarówno samochodu, jak i motocykla) z podłożem i w związku z tym dywaguję nad jego zmianą.
Odpowiedz
#2
ja mam tubuless- bezdętkowe. Szprychy tu nie mają znaczenia.
Odpowiedz
#3
Jakie opony u siebie założyłeś?
Odpowiedz
#4
Mam fabryczne. Wg chińskiego certyfikatu do mojego moto - 90/90-21  130/80-18- nie sprawdzałem rozmiaru na gumach.
Odpowiedz
#5
Ja u siebie ma 130/80-18 tył i jak wcześniej w jednym z wątków pisałem planuję wymianę w przyszłym roku na inne opony ponieważ fabryczne chinole na mokrej nawierzchni wg mnie zachowują się fatalnie. Na kalkulatorze opon sprawdzałem różnicę wysokości w porównaniu do 140/70-18 i niema wielkiej różnicy. I jeśli chodzi o dostępność z przednią oponą w rozmiarze 90/90-21 niema problemu to z tylną wielkiego wyboru już niema. Wstępnie sprawdzałem i okazało się że za tył w rozmiarze 140/70- 18 jakiejś sensownej marki trzeba przygotować ok 500.
Odpowiedz
#6
Wymiana opon z fabrycznych na nowe jak najbardziej polecam. Oryginalne przy temp. powyżej 30 C są idealne, ale przy nawet lekko mokrej nawierzchni tracisz kontrolę nad motocyklem - sprawdziłem - gleba na środku skrzyżowania. Po wymianie jazda w deszczu i hamowanie przestała być problemem. Jeśli chodzi o opony oryginalne to miałem jeszcze jeden problem... powyżej 100km/h na liczniku przód wchodził w takie wibracje jakbym pracował młotem pneumatycznym - odbierało to przyjemność z jazdy. Przejeździłem tak prawie cały sezon myśląc, że to normalne. Gdy po glebie wymieniłem opony okazało się, że motocykl przy w pełni odkręconej manetce już nie drga a tylko nieznacznie wibruje od silnika. Jazda stała się przyjemnością.
Odpowiedz
#7
A jakie konkretnie opony kupiłeś?
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#8
Jeżdżę na continentalach w tym momencie. Rozmiar taki jak fabrycznych. Cena niestety ok. 750. Jazda nawet w deszczu nie jest już problemem.
Odpowiedz
#9
750 za sztukę?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#10
komplet jeśli dobrze pamiętam...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości