07-15-2020, 10:55 AM
Rick_d odnoszę wrażenie, że się nie rozumiemy. Zakwestionowałem tylko jeden punkt twojej wypowiedzi, że ty postawiłeś znak równości pomiędzy mocą a masą.
Z twojej wypowiedzi wynika, że zwiększenie pojemności/mocy determinuje proporcjonalne zwiększenie masy pojazdu. Co wg mnie jest mylnym podejściem. Masy silników są różne i można mieć silnik co ma 50 HP (torowe 125 mają taka moc) i waży mniej niż standardowy w Heist i można mieć silnik co ma 50 HP co waży ponad 100 kg więcej. Z twojej wypowiedzi wnioskuje, że zmieniłeś Heista na cięższy motocykl i na tej podstawie stawiasz tezy co by było jakby ten silnik znajdował się w Heist.
Mi chodziło o to, aby w tym wątku nie została mylna teoria, że zwiększenie mocy wymusza zmiany w zawieszeniu czy układzie hamulcowym. Prawdą jest to jeśli by się masa motocykla zmieniła. Tylko o to mi chodziło.
Natomiast zgadzam się z tobą, ze Heist jest zaprojektowany do małych pojemności dlatego proponowałem, aby nie iść (jak w pierwszym wpisie) R4 600 cc tylko coś w stylu jednocylindrowego 300-400cc. Jest to silnik o masie porównywalnej z tym który siedzi w Heist a moment obrotowy ma 3 razy większy.
Jeśli ktoś myśli o czymś używanym Japońskim to w latach 80-90 było wiele silników o podobnych parametrach tylko trzeba to do tej małej ramy zmieścić.
Np Poniżej wymiary silnika GN400, którego przymierzałem do Heista
Z twojej wypowiedzi wynika, że zwiększenie pojemności/mocy determinuje proporcjonalne zwiększenie masy pojazdu. Co wg mnie jest mylnym podejściem. Masy silników są różne i można mieć silnik co ma 50 HP (torowe 125 mają taka moc) i waży mniej niż standardowy w Heist i można mieć silnik co ma 50 HP co waży ponad 100 kg więcej. Z twojej wypowiedzi wnioskuje, że zmieniłeś Heista na cięższy motocykl i na tej podstawie stawiasz tezy co by było jakby ten silnik znajdował się w Heist.
Mi chodziło o to, aby w tym wątku nie została mylna teoria, że zwiększenie mocy wymusza zmiany w zawieszeniu czy układzie hamulcowym. Prawdą jest to jeśli by się masa motocykla zmieniła. Tylko o to mi chodziło.
Natomiast zgadzam się z tobą, ze Heist jest zaprojektowany do małych pojemności dlatego proponowałem, aby nie iść (jak w pierwszym wpisie) R4 600 cc tylko coś w stylu jednocylindrowego 300-400cc. Jest to silnik o masie porównywalnej z tym który siedzi w Heist a moment obrotowy ma 3 razy większy.
Jeśli ktoś myśli o czymś używanym Japońskim to w latach 80-90 było wiele silników o podobnych parametrach tylko trzeba to do tej małej ramy zmieścić.
Np Poniżej wymiary silnika GN400, którego przymierzałem do Heista