Liczba postów: 660
Liczba wątków: 96
Dołączył: Jul 2016
Reputacja:
7
Miejscowość: Polska
Serwus!
W zasadzie to mój pierwszy sezon zimowy. Oprócz rzeczy zupełnie oczywistych, jak wyczyszczenie maszyny, zrobiłem jak mi kiedyś radzono, tzn. po zakręceniu "kranika" paliwowego poczekałem aż silnik zgaśnie - czyli wypali całość paliwa z gaźnika. Czy to słuszne postępowanie? Czy macie może jakieś inne sugestie?
Pozdrawiam
Vect0r.
Ps. Słyszałem też o tankowaniu do pełna, aby zabezpieczyć zbiornik przed korozją. Myślę jednak, że paliwo straci na energetyczności po leżakowaniu...
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
Pewno szkoły są różne ja stosuję na zimę taki sprawdzony sposób:
- moto do pełna paliwem 98 (normalnie eksploatuję 95) zapobiega to rdzewieniu zbiornika od środka
- przed pierwszym polataniem w nowym sezonie wlewam do zbiornika środek firmy np. STP, który wzbogaca paliwo i przy okazji czyści układ paliwowy
I to wszystko sprawdza się od wielu lat !!!
Liczba postów: 660
Liczba wątków: 96
Dołączył: Jul 2016
Reputacja:
7
Miejscowość: Polska
Dzięki za podpowiedź. Możemy prosić o link do tego środka? Tak dla pewności...
Pozdrawiam
Vect0r.
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Liczba postów: 660
Liczba wątków: 96
Dołączył: Jul 2016
Reputacja:
7
Miejscowość: Polska
Dzięki.
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Liczba postów: 105
Liczba wątków: 31
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
2
W temacie przygotowania do zimy pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat akumulatora.
W związku z tym,że trzymam motor w piwnicy nie ogrzewanej,wyciągam akumulator do ładowania.Mam ładowarkę która może być podłączona stale,ładuje minimalnym prądem i sama wyłącza się po podładowaniu.Ubiegłej zimy musiałem dolać po ok 5ml wody destylowanej.Może dlatego ,ze zdejmowałem korki od cel i parował?
Teraz nie ściągam korków .elektrolit nie gotuje się i ma odpowietrznik.
Samo wyciąganie jest dość przykre -ciasnota.
Ale to co zobaczyłem po wyjęciu -wkurzyło mnie.
Piękna chromowana obudowa , w środku rdzewieje . Na ściance od strony odpowietrznika akumulatora paskudny zaciek od oparów elektrolitu.To samo na dolnej ściance.Na niej otwór.Czy nie powinno być wężyka od odpowietrznika do tego otworu,wyprowadzenie za zewnątrz. Inaczej skroplone opary spływają po ścianie i zżerają ja.
Liczba postów: 660
Liczba wątków: 96
Dołączył: Jul 2016
Reputacja:
7
Miejscowość: Polska
A to ciekawe, nigdy czegoś takiego nie widziałem... Ale chyba jeszcze bardziej zainteresował mnie samochód... Uwielbiam stare samochody. Wersja kolekcjonerska, czy po prostu wiekowy?
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Liczba postów: 660
Liczba wątków: 96
Dołączył: Jul 2016
Reputacja:
7
Miejscowość: Polska
Klawo! Takie samochody lubię :-)
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites