Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projekt Heist 600 ccm
#11
A masz pojęcie ile taki silnik kosztuje? Tak z ciekawości...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#12
Nie interesowałem się cenami chińskich silników, ale jeśli junak m16 z silnikiem 400cc jest droższy o około 1000 zł od wersji z silnikiem 125cc to myślę, że podobnie by to wyglądało w przypadku HEIST.
Odpowiedz
#13
Kiedyś się interesowałem 250 CCW. Wtedy był to koszt ok 4000 z tego co pamiętam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#14
Ja myśę że jakbyś się zainteresował 125 w CCW to tez byłaby podobna cena.

Mi chodziło o to że CCW powinno iść drogą  junaka gdzie mają te same motocykle w pojemnosci 125 oraz odrazu 400cc. Chińskie 250 jest bezsensowna pojemnością bo osiagi zbliżone do 125 a trzeba już mieć prawo jazdy A. ci co mają A to chcą mieć mocniejszy silnik niż 125
Odpowiedz
#15
Słusznie. Masz rację.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#16
(07-07-2020, 11:31 AM)Beavis78 napisał(a): temat większej pojemności w tym motocyklu jest wiecznie żywy.
Wbrew pozorom nie jest tam tak łatwo zmieścić coś większego. rama nie jest taka duża. Heist to raczej mały motor zaprojektowany na niewielkie jednostki. wydaje mi się, że z większych pojemności to tylko R'ki da się w sadzić. ja przymierzałem się do V i był problem z tylnym cylindrem. Z tyłu rama bardzo ostro schodzi w dół,
Nie zgodzę się z przedmówcami, że większa pojemność determinuje zmiany w hamulcach, zawieszeniu. Te układy dobiera się do masy pojazdu oraz stylu jazdy/ przeznaczenia a nie do mocy silnika. jeśli większa jednostka nie zmieni ewidentnie masy pojazdu to bym nie myślał o tych układach.

Myślę, że chiński silnik z rometa/junaka 400cm3 by tu wszedł i swoimi 30Nm zadowolił użytkowników Heista.


Dokładnie: nie zgadzasz się ze mną. Jeździłem heistem 4 sezony mając z tego super frajdę. Złego słowa nie powiem więcej o tym motorze (narzekałem, kiedy byłem jego posiadaczem). Uważam jednak, że włożenie silnika dużej pojemności (np. 50 konnej 600, jaką teraz używam) byłoby samobójstwem. Nie mam na myśli przenośni!.
Rama nie udźwignie masy (zwłaszcza na nierównościach), hamulce nie zapewnią minimum bezpieczeństwa.
Mówimy o przeróbkach we własnym zakresie...
Lewa w górę!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odpowiedz
#17
Rick_d odnoszę wrażenie, że się nie rozumiemy. Zakwestionowałem tylko jeden punkt twojej wypowiedzi, że ty postawiłeś znak równości pomiędzy mocą a masą.
Z twojej wypowiedzi wynika, że zwiększenie pojemności/mocy determinuje proporcjonalne zwiększenie masy pojazdu. Co wg mnie jest mylnym podejściem. Masy silników są różne i można mieć silnik co ma 50 HP (torowe 125 mają taka moc) i waży mniej niż standardowy w Heist i można mieć silnik co ma 50 HP co waży ponad 100 kg więcej.  Z twojej wypowiedzi wnioskuje, że zmieniłeś Heista na cięższy motocykl i na tej podstawie stawiasz tezy co by było jakby ten silnik znajdował się w Heist.
Mi chodziło o to, aby w tym wątku nie została mylna teoria, że zwiększenie mocy wymusza zmiany w zawieszeniu czy układzie hamulcowym.  Prawdą jest to jeśli by się masa motocykla zmieniła. Tylko o to mi chodziło.

Natomiast zgadzam się z tobą, ze Heist jest zaprojektowany do małych pojemności dlatego proponowałem, aby nie iść (jak w pierwszym wpisie) R4 600 cc tylko coś w stylu jednocylindrowego 300-400cc. Jest to silnik o masie porównywalnej z tym który siedzi w Heist a moment obrotowy ma 3 razy większy.
Jeśli ktoś myśli o czymś używanym Japońskim to w latach 80-90 było wiele silników o podobnych parametrach tylko trzeba to do tej małej ramy zmieścić.
Np Poniżej wymiary silnika GN400, którego przymierzałem do Heista
                   
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości