Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zrób to sam
#1
   
W  zeszłym roku w lecie byłem jednym z niewielu w małopolskim posiadaczem Heista.Nasycałem swoją próżność pełnymi podziwu spojrzeniami przechodniów.Jeździłem  pomalutku wokół rynku,stawałem na parkingach co zacniejszych lokali,że niby  coś trzeba wypolerować,chwilę odpocząć.
Zdarzyło się,że ktoś poprosił aby zrobić sobie zdjęcie,nie ze mną ,tylko z moim motorem.
Celebryta!
Nieśmiało zapuszczałem się coraz dalej-górki, drogi szybkiego ruchu...hula.
.I tak do listopada.
Zostałem sam na sam z moją maszyną,wyleczyłem drobne rany.
Zacząłem marzyć o podboju świata.
Pojadę na  Słowację bo pięknie i blisko.Potrzebne:apteczka,kamizelka odblaskowa,zapas żarówek,podstawowe narzędzia,ubranie przeciwdeszczowe dla mnie i mojego motocykla.Jeszcze coś do picia, prowiant....mały zapasik paliwa.Już robi się ciasno.
Jako stary traper -nie zrezygnuję z niczego.
Potrzeba-matką wynalazków.Przeszukałem sieć. W tym czasie jedynie Lidor miał jedyne sensowne dodatki do Heista.Niestety co piękne to nie tanie.
Z kolei bagażniki dedykowane do konkretnych modeli miały mocowania fabryczne.
W Heiście jedyne wolne mocowanie to na poduszkę powietrzną.
Postanowiłem zrobić sam,nie ingerując w konstrukcję  maszyny.Pomysł na  bagażnik jest-kilka prób z  szablonami z tektur i do roboty.
Materiały z Allegro - oczywiście z nierdzewki, śruby kołpakowe też nierdzewne.Żadnego spawania- mam tylko  szlifierkę kątową,polerkę, wiertarkę,papier ścierny.Gięcie płaskownika ręczne- udało się.Poprzeczki  z pręta gwintowanego wpuszczonego w rurki z nierdzewki polerowanej.Wsporniki z pręta nierdzewnego  1 cm grubego, gięte w łuk ,jak wsporniki błotnika.Najtrudniejsze było rozklepanie końców pręta  aby wywiercić otwór na śrubę. Gotowe!! Siadam na bagażnik- nie gniotsa nie łamiotsa.Nie ma róży bez kolców. Pięknie wypolerowany orełek wbijał się  w bagaż-groził uszkodzeniem w czasie jazdy,nie mówiąc o tym co by było  gybym ,nie daj Bóg ,zrobił salto w tył.Implant na poziomie piersiowo lędźwiowym. Dlatego dorobiłem klapkę
Koszt ok 200 zł - satysfakcja  warta milion
Potem poszło z rozpędu.
Dział militaria na  Allegro, tani sprzęt  z demobilu. Skrzynka po okularach niemiecka- solidna - pasuje  we wnęce  po stronie prawej za silnikiem . 2 otwory na śruby mocujące silnik,hamerait na czarno i  gotowe Mieści multitool,klucze,zestaw naprawczy do opon bezdętkowych.
Jest  sakwa  z  lewej a z prawej niestety wydech.I tu z pomocą  przyszło wojsko-  Skrzynka amunicyjna USArmy  hermetyczna z   solidnym   zapięciem. Oczywiście w  kolorze military-  znowu malowanie.Akryl  w  sprayu  słaby  na  zadrapania , hamerait lepszy. Wsporniki  łukowate ,żeby  pasowało do koła i błotnika.Na  skrzynce po zdjęciu rączki  mam  2  uchwyty na  troki do namiotu i stelażu.
Mocowane  są na obejmach do rur hydraulicznych .cena ok 2 zł.Ciężko pomalować bo ocynk ale jest. Są takie z  gumami ,ale ja podłożyłem z dętki.Oryginalne obejmy  chromowane są  w cenie ok 50 zł sztuka ,w sklepach żeglarskich z nierdzewki ok 40 zł
Od spodu podłożyłem kątownik inox. Podpiera i izoluje od wydechu.Przy dłuższej jeździe ciepło w  środku,ale worek foliowy nie roztopił się.
Ładownice do magazynków armii francuskiej z lat 60-solidne,dobrze odszyte, za psie pieniądze. Kupiłem 4 .Parę nitów i są sakiewki jak lala.2 pociąłem
przynitowane do sakwy,w jednej  pojemnik aluminiowy snugpak 1 litr  na paliwo  w drugiej piersiówka 200ml na  zestaw  pierwszej pomocy.Do jednej z resztek doszyłem krawatkę przykręcaną korkiem wlewu paliwa ,mieści apteczkę ,kamizelkę,folię termiczna. Jedna z przodu silnika przymocowana opaskami zaciskowymi na zapasowe okulary,kominiarkę  rękawiczki.Na koniec piórnik zdobiony  resztkami blachy nierdzewnej.Mieści płachtę wojskową 2,5x 3 m - pokrowiec na motor lub prowizoryczny namiot.Z resztek wyszła pochwa na nóż.
Na lewej przedniej ramie solidny uchwyt na bidon- sprawdzony w trasie i  znowu snugpak 1 litr na napoje.
I jeszcze  gniazdo USB i zapalniczki-miejsce wymarzone. Podłączony do akumulatora, nie chciałem grzebać w  lampie- nie znam  się na elektryce.
Po 2 tygodniach  padł akumulator  a niczego nie włączałem- wniosek  przetwornik usb  zżera prąd.Dopiąłem  włącznik  za skrzynką  narzędziową.Włączam tylko w czasie pracy silnika i jest O.K
Może nie powstało dzieło sztuki, ale ma wszystko do  podboju.No i jest moje, niepowtarzalne!!
Jeden zgrzyt, na  który nie mam pomysłu to dźwignia zmiany biegów.Piękny kryształowy szlif pięknie szlifuje moje buty.Są co prawda  nakładki na buty -ale wyglądają  jakbyś leczył  haluksy. Mógłby być szlif w wierzchu a spód gładki. Założyłem tymczasowo kawałek węża ogrodowego-kalectwo!
Z takim zapałem pracowałem,że  ani się spostrzegłem ,przyszła  wiosna.
Pierwsza jazda ,powrót i o zgrozo wszystko  wypieszczone pokryło błoto.
Decyzja- robię błotniki
 Blacha klepana młotkiem z okrągłym  łbem na pniu bukowym z wyżłobieniami do profili okrągłych wyszła mi dosyć gładko.
Teraz to co boli - trzeba je przykręcić i niestety  wiercić w błotniku. Stało się- Zrobił się mniej amerykański ,bardziej słowiański.
Ale bojowy.
Na deser wydech. Ma być unikatowy.Można kupić piękne za 1200 ale jest kryzys.Falę dźwiękową  generuje profil  wydechu a co by się działo  gdyby spróbować zmienić już ukształtowaną  za wydechem Strumień gazów może działać  jak instrument dęty i perkusyjny.Kawałek blachy,1 śruba i dobór kąta ustawienia.Kiedy pies sąsiada zaczął zawodzić, wiedziałem  że to jest to.
Na koniec elaboratu dołaczyłem  parę fotek -reszta w innych działach
Kochajcie  swojego Heista!!
   
   
   
Odpowiedz
#2
No powiem szczerze - jestem pod wrażeniem zaangażowania. Zarówno w samą przebudowę, jak i w relację z niej! Dzięki, że podzieliłeś się z nami tym wszystkim. Osobiście mam nadzieję zobaczyć motocykl na żywo podczas zlotu w 2017-tym ;-)
Pozdrawiam
Vect0r.
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości