Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Usunięcie układu EVAP
#1
Cytat:Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego. Zasobnik z węglem aktywnym posiada zawsze 3 króćce, 1 łączy go z bakiem, drugi z zaworem, natomiast trzeci doprowadza do niego świeże powietrze i zapewnia odpowietrzenie zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa. Zawór odprowadzania oparów jest tak sterowany, aby nie był cały czas otwarty gdy silnik pracuje na biegu jałowym i w przypadku silników doładowanych gdy w kolektorze panuje nadciśnienie. 

W starych samochodach odpowietrzanie zbiornika odbywało się poprzez zaworek grawitacyjny, który miał za zadanie nie dopuścić do wycieku paliwa w przypadku wywrócenia pojazdu, lub też przez otworek w korku wlewu paliwa *

_______
*Źr. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1418604.html


W sieci pojawiły się doniesienia o rdzewiejących przewodach z evap. Coraz więcej użytkowników Heist'a decyduje się na usunięcie systemu evap. W odnośniku przykładowe zdjęcia... Co o tym sądzicie? U mnie póki co nic nie rdzewieje...
Pozdrawiam
Vect0r.

https://www.facebook.com/groups/ccwthari...366850166/
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#2
To rdzewienie to raczej odosobniony przypadek. Aczkolwiek ja uzgodniłem, żeby teraz przy serwisie to zdjęli. Zawsze to jeden element mniej do psucia i kilka gramów mniej do wożenia Duży uśmiech Jeszcze nie wiem, czy ma to jakiś przekład na moc silnika.
Odpowiedz
#3
Pokaż zdjęcia, jak wygląda u Ciebie po usunięciu, ok?
Heist 125 ccm wydech Frameline, sakwa boczna, kierownica Window, korek wlewu Drag Specialites
Odpowiedz
#4
Niestety ze względu na brak zaślepki, chłopaki tym razem nie zdemontowali tego elementu.

Ale miałem okazje jeszcze raz spojrzeć na ten element i u mnie rurka, która wchodzi do cylindra jest pokryta jakąś gumą (lub specjalną farbą). Może jednak coś jest na rzeczy z tym rdzewieniem?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości