Forum heist.pl

Pełna wersja: Zębatki akcesoryjne
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Zmienił ktoś zębatki? 130 zł cena do przyjęcia, tylko ciekaw jestem efektów.
Witam, miałem w swoim moto seryjnie zestaw 14 na 41 i wydawało mi się że to zestawienie jest zbyt krótkie, zwłaszcza na 1,2 i 3 biegu. Przy swapie silnika na 230 poprosiłem o zmianę tylnej zębatki na 39. Zdawcza fabrycznie była 15. Na zestawie 15 na 39 zdecydowanie lepiej się jeździ na 1,2,3 i 4 biegu natomiast 5 można zapiąć dopiero przy 90-95 km/h i dalsze rozpędzanie jest do przyjęcia ale tylko na prostej równej drodze. Lekkie pochylenie i piątka jest za słaba. Jako że z ostała mi zębatka 14 ze 125cc zrobiłem ostatecznie zestaw 14 na 39. Jest zdecydowanie lepiej. Piątkę można zapiąć przy 80 i spokojnie rozpędzać dalej. Po dotarciu zgodnie z instrukcją pozwoliłem sobie na  test jeśli chodzi o osiągi i na autostradzie na prostej lekko pod wiatr bez problemu  osiągnąłem licznikowe 120 km/h. Przelotowo bez żyłowania utrzymuje prędkość w przedziale 95-105 km/h na 5 biegu i przy tych prędkościach moto nie zachowuje się nerwowo.
No to już fajnieUśmiech, z pojemnościę 125 mogło by być chyba ciężko.
(11-05-2017, 09:10 PM)grymaszek napisał(a): [ -> ]No to już fajnieUśmiech, z pojemnościę 125 mogło by być chyba ciężko.

Wydaje mi się że przy 125 może trochę zabraknąć mocy.
Mogę Ci podpowiedzieć że jeśli byś chciał zrobić testa to proponowałbym zostawić 41 z tyłu i założyć 15 z przodu. Można to całkiem tanio zrobić zakładając zębatkę od junaka 131 jest identyczne mocowanie. Mój tata ma takiego janka i też coś modyfikował zębatki. Jak miał zdemontowaną porównał z moją i okazało się że są identyczne mocowania a za zębatkę zdawczą płacił coś koło 30 zeta. Tak na marginesie dodam że jeśli już masz trochę przejechane to taki zabieg warto zostawić do wymiany zestawu napędowego.
ok, dzięki, coś się wykombinujeUśmiech
Poeksperymentowałem z zębatkami więc mogę coś napisać. Z przodu miałem 14 z tyłu jest prawdopodobnie 38, nie pamiętam. Po założeniu 15, było lepiej ale czułem niedosyt, ciągle za krótkie biegi. Założyłem 16 i jest super! Biegi dłuższe, może trzeba częściej zmieniać ale ten odgłos silnika który sobie spokojnie pracuje, bezcenny Uśmiech. Rolo kombinował też chyba z 17, ponieważ osłona łańcucha jest porysowana od łańcucha i pęknięta, już się łańcuch nie zmieścił Oczko.
dzisiaj sprawdziłem z tyłu mam 41
Odnośnie zębatek, przerobiłem temat - od początku u mnie był problem z tylną - coś z ryżem nie wyszło u chińczyków i nie była osiowa.
Przy okazji chciałem sprawdzić na 125 co można osiągnąć.

Kupiłem na tył NS_ZEBATKA TYL 428 38z MANIC 125cc 58mm 4x90mm (58 mm to tuleją na którą wchodzi zębatka, 4x90mm to chyba odległości mocowania śrub, 428 to nasz łańcuch). Teraz oglądam allegro i widzę nomenklaturę -> (428/58/90/10,5)
wraz z przodem -> 16z (uwaga na dwie średnice wieloklinu - kupujemy większą -> z opisu aukcji: średnica otworu na wieloklin: 18/20,4 mm)
teoretycznie wchodzi 17z ale nie sprawdzalem.

Nie dało się jeździć. 5 bieg tylko z wiatrem. Później był powrót do przodu na oryginał - było trochę lepiej ale jednak dalej niedostatek mocy.
W końcu przeprosiłem się ze starą zębatką z tyłu. Na przodzie dużej różnicy nie było.

Po zmianie silnika wróciłem do ustawienia 38tyl/16przod. Teraz już jest lepiej
Z powodu rozbieganego licznika, nie sprawdziłem prędkości przelotowej. Sprawdzę jak mi się uda rozpocząć sezon

Koszty:
tył 38z -> 39 zł
przod 16 -> 14 zł + 10 przesyłka
Stron: 1 2